en förklädd juledag

Oftast då jag får för mig att slänga in ett litet blogginlägg beror det på en kvävande känsla av upprördhet som måste utageras för att slippa plötsliga "tragedier" som att slänga sig utför en bro i rent raseri. men denna dag, även kallad påskafton, dagen för jesus död etc etc känner jag inte hat. nej jag tänkte bara ta upp lite allmänna påskfunderingar

1. påskmust är inte påskmust, påskmust är förklädd julmust
2. påskmat är inte påskmat, påskmat är julmat som man äter på påsken
3. påskgodis är inte godis, påsk"godis" är påskäckelcäkeläckel
4. påsk - jesus - ägg med godis, jävla harar och små lila luddiga kycklingar vid namn Leffe som ser lätt omtumlade ut efter att blivit redskap för en volleymatch. vad är kopplingen?
5. jesus hade dött en allt bra mer värdig död med en sned-brun-ormskinnsväska runt axeln isället för den där törnekronan, det måste ni ändå hålla med om. med huvudet högt och värdigheten i behåll hade han traskat fram, för vad äro bördan av sitt eget träkors i jämförlse med lyckan av den gudabenådade sneda bruna ormskinnsväskan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0