galenpanna

förlåt för att jag kommer här och förstör, men eftersom att vi här på legomans redaktion nu kommit in lite mer på den seriösa banan, vilekt självklart bara är en fas man går igenom,(kan jämnföras med tex puberteten, fasen som är mest känd för sina snedväskor i ormskinn), tänkte jag fortsätta lite, eftersom att det somsagt bara är en fas måste man ju få utöva sin seriösiotet(?) någonstans. och då vill jag bara berätta lite om miljön och hur otroligt trött och irriterad jag blir på allt detta tjat. jag menar, gör man inte en förstor grej av det hela? människor blir ju livrädda och tänker bara på hur det ska bli i framtiden för deras barn och barnbarn, om världen nu pga av alla koldioxidutsläpp kommer att ligga täckt under en kilometerhög vattennivå. men vafan själv tror jag inte att detta kommer att hända, jag tror faktiskt inte att människan har påvärkat koldioxidhalten speciellt mycket, eftersom att den varit högre för många många år sedan, då inte männsikan var lika snitsig som idag, och åkte runt och glassade i sina feta bilar. och vi tjatar om att vi ska minska bil-utsläppen och all transport, åka tåg istället för flyg och buss etc, men vad gör det? det blir dyrare och krångligare för människan, man måste bygga fler jänvägar, vilket kostar pengar och säkert gör sitt för miljön det också, plus att elen man andvänder till tåg, ger inte det utsläpp då? aha juste, aa men man kan ju andvända miljövänlig energi, som tex vattenkraft, för då måste man ju inte förstöra en hel kinesisk by för att göra floderna större och människor råkar illa ut och man förstör miljön på ett eller annat sätt. men då ska folk också veta, om vi nu skulle minska transport-utsläppen, skulle koldioxidhalten kanske sjunka med ca 15%, är det verkligen värt det? nej. och om det nu är människan idag som står för jordens-stora-undergång och man verkligen vill göra något åt det, så ska man veta att den stora "miljö-boven" inte är avgas-utsläpp, utan det är faktsikt köttillvärkning som gör dom stora utsläppen. massuppfödning av exempel grisar och kor är det mest skadliga för miljön, och inte det att dom ska slizas i någon fabrik och plastas in, utan det som ger riktigt mycket koldioxid är dess avföring. om vi då skulle sluta massproducera nöt och fläskkött, skulle skulle avörningen miska och då också koldioxidhalten med säkert 40% om inte mer. jag säger såklart inte att vi ska sluta att producera kött, och inte sluta massproducera det heller, utan jag tycker att vi ska fortsätta att slakta precis som vi gör idag, men om nu människan vill minska det som dom förödat, och är så rädda för jordens undergång, borde dom ta reda på lite mer fakta och veta vad som vekligen "förstör" jorden, och om dom vill göra något åt det får dom ju försöka att göra det. själv tänker jag inte göra någonting åt saken, eftersom att jag tror att miljöproblemen, precis som detta överseriösa och oerhört tråkiga och ointressanta inlägg, bara är en fas. och det som händer händer, och om det nu är människan som orsakat detta, så kommer vi att dö ut, och har vi då förtjänat det. det är ju trotsallt i sånnafall det bästa för jorden (tellus), eftersom att den kommer att reparera sig och bli lika fin och välskött som i begynelsen, bara att människan inte kommer att finnas och förstöra den, och är det inte det bästa om det nu är vi som lagt denna domerdag över oss själva och över vackra moderjord.

är ledsen att nämna att det itne blev så mycket om bruna snedväskor i ormskinn i detta inlägg, och därför ska jag åtgärda det någongång med ett extra långt inlägg som bara handlar om det fantastiska fenomenet nämnt ovan.

puss typ bah

Kommentarer
Postat av: skon_religios_mormor@

fuck miljön

2008-03-25 @ 23:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0