ost är inte roligt

tänkte bara ta upp några saker jag fudnerat på hittills under kvällen:

1. vid middagsbordet har vi sådana här små ostkuber med papper i glada färger och en kossa på. på förpackingens framsida står det "cheese & fun". visst, cheese går jag med på, det är förståeligt och det accepterar jag eftersom cheese är engelskans ord för ost, och därför passar in med någorlunda logik då paketet innehåller ost. men för att komma till mig poäng: det andra ordet "fun". vad gör det där? ost - roligt. är det bara jag som inte ser kopplingen? jag kan faktiskt inte komma på en enda anledning till att engelskans ord för roligt ska finnas med på ostkubernas framsida. absurt

2. skärgårdsdoktorn måste vara ett väldigt icke-autentiskt program. jag menar, det handlar om ett litet öområde i den svenska skärgården, men ändå lyckas en av de typ 10 huvudpersonerna vara katastrofalt sjuk och sväva i krisartade situationer varje avsnitt. absurt

3. varför är "ledsen gubbe ledsen gubbe" så jävla roligt?

image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0