Artus Äcklius

Enligt min ytterst professionella åsikt kan jag hålla med om att Hot Chips senaste skiva "gjord i mörkret", som det då skulle heta på ren svenska, faktiskt är riktigt jävla usel. Tror jag, orkade aldrig lyssna.
För att utreda detta mystiska fågelbegrepp gick jag in på Wikipedia.se (wunderbar sida!) men till min stora besvikelse kunde jag inte hitta någon information om hurvida de bygger bon av saliv eller ej. däremot fick jag en ny mycket intressantare kunskap som jag tänkte dela med mig av nämligen: svalans underfamilj heter
Pseudochelidoninae (detta får mig att tänka på en man som under svårt lidande leker hjälte-kommunist, då pseudo betyder ungefär "låtsas", Che är smeknamnet på denne Guevara, lido påminner om lida, och ninae är liksom bara på köpet. typ som kepsen man får i glassbilen, överflödig.) Det jag skulle komma till var egentligen att denna familj har en annan underart, nämligen AFRIKANSK FLODSVALA. var bara tvungen att skriva det med stora bokstäver, ni förstår säkert själva varför...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0