evolution

Jag kom på en rätt intressant grej, varför är det så att vi har två ögon och en mun? jag antar att det är en ganska udda fråga och de flesta skulle väl svarat "det bara är så" eller att man har två ögon för att det ska bli skärpa och man bara behöver en mun och blabla. Jag tycker det är naivt, och kom fram till hur sjukt mycket ballare (och mer praktiskt) det skulle vara om man hade bara ett öga, och istället två munnar. jag tänkte skriva en liten lista med fördelar för att övertala er miljontals frågande läsare:
- du behöver bara sminka ett öga, eftersom du bara har ett. det blir mycket billigare eftersom du bara behöver ett enda slipat glas till glasögonen, det går åt mindre mascara... ja det skulle alltså vara väldigt ekonomiskt att vara enögd
- du kan äta mycket mer med två munnar. då skulle man också bli överviktig av det förhöjda energiintaget, och då skulle evolutionen utveckla oss så att vi förbränner mycket mer, och om några miljoner år kan vi äta dubbelt så mycket utan att bli tjocka!
- om du inte kan välja vilken nyans du ska ha på det röda läppstiftet, ta en färg på varje mun!

det finns så många fördelar med detta att det inte skulle gå att skriva alla, därför får det räcka med det lilla smakprovet. tråkigt nog kom jag på en nackdel också, det är att om man bara har ett öga, så blir den där ögonbindeln man har när man sover mycket mindre och liksom rundare och då kommer inte texten "the bitch is sleeping" broderat på rosa fluff få plats. det är ju ganska synd, men jag antar att man lär sig leva med det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0