för ovanlighetens skull innehållet inlägget vodkor och stilar!

Idag är det midsommarafton och folk dansar runt stången och dricker bira i skärgården och har blomsterkransar med myror som kryper in i håret, men inte jag. Jag sitter nämligen hemma och funderar på vilken stil jag ska köra (en allt vanligare sysselsättning nuförtiden). Den första stilen som jag överväger är lite skönt indie. då tänkte jag borsta igenom mitt självlockiga gyllene hår, ta på dom lila jeansen, matcha med en schysst tisha och kanske en hoodie eller galna sneakers. sen tänkte jag ta mina svartbågade brillor med fönsterglas och hänga en systemkamera runt halsen, varpå jag med denna outfit går in på ica och ber om ett paket "lucky" (som man säger lite vant, men om ni inte förstår eftersom ni läsare kanske inte är lika sköna och har lika skön stil som jag så är det alltså cigaretterna lucky strike). sen om det visar sig att affären inte har lucky blir man ju såkalrt helt ställd, eftersom det viktiga är det snygga sköna paketet som lite diskret viskar "jag är indie", men tillsammans med en systemkamera och lila jeans och brillz riktigt SKRIKER indie. så det var alternativ ett, men jag är lite kluven för samtidigt känner jag att det vore rätt nice att köra på dom enorma pösiga byxorna (inte hiphop stil utan med lite neondetaljer och snoddar i prasselmaterial) och en jacka med taggar och en lång spetsig luva. till det kör jag en randig mössa som hänger lite skönt ner i ögonen. matchas såklart med mina stora dj-lurar som jag sätter utanpå både mössan och håret, samt en bit bakom öronen. på detta vis kan jag undvika att förstöra hörseln, men samtidigt ha tillräckligt hög volym för att försäkra mig om att alla omkring mig kan höra den störda musiken dunka ut så dom fattar att jag är rejvare. det tredje alternativet är såklart mina babyrosa harems från gina tillsammans med den blommiga nylontoppen med sidenband, också från gina, som jag matchar med spetsiga vita plastpumps från deichmann. till det ett par knallråwsa shuttershades (dom som kanye west har i nån nice video) och ett långt halsband med ett hjärta, men den stilen har jag ju nästan alltid så tänkte testa nåt nytt :P ni får gärna gå in o rösta på min playahead-poll om vilken stil jag ska köra på midsommarfesten (obs betänk att med indiestilen så kan man dokumentera alla vodkor och cigg och så med kameran, men med harems kan du å andra sidan gömma dina vodkor för farsan i den enorma plöjanpassade påsen som hänger mellan benen och ger ett fräsigt skitnödigt intryck, vilket man ju också kan i dom mycket pösiga ravebyxorna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0